Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
21 maja, 2017
Pianka PUR - drewno
Pianka PUR – ocieplanie nie tylko dla domu
1 października, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, iż bez odpowiedniego propagowania witryny internetowej, szanse na powodzenie naszego biznesu są stosunkowo nieduże. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google stworzyło skomplikowany mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojej okolicy, nieodzowne jest należyte zoptymalizowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma dużo czynników, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to bez problemów zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące doradzi nam najlepiej wypozycjonowane strony agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Klientów poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, aby mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba poczynić wszystko, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale niezwykle ważną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo znaczące jest utworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do kreowania wizytówek przedsiębiorstw, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest szczególnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i merytorycznej znajomości tematu.

Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje szanse na przekonanie lokalnych Klientów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i pomyśleć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy systematycznie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa spółki. Gdy już zadbaliśmy o tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na dużą liczbę dobrych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz tworzenie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

Komentarze są wyłączone.