Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?
16 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej
28 sierpnia, 2017

Nie od dziś wiadomo, że środowisko internetu niesie za sobą całą masę perspektyw w dziedzinie promocji. Jest to truizm, ale w w tym konkretnym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to obecnie potrzebna technika dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w sieci. W tym tekście omówimy co to jest marketing internetowy i jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania takiej odmiany marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w tematykę związaną z e-marketingiem, odświeżmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Ogrom osób stosuje ten termin zamiennie z promowaniem konkretnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma przynieść efekty w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Kontrahentów. Aby to miało miejsce, musimy zatroszczyć się o wiele czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do reklamowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W przeciągu wdrażania procesu, konieczna jest regularna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Klientów.

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Rozwój technologii spowodował, że powstała odrębna dziedzina marketingu – marketing w internecie, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak znaczący? Inwestorzy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, żeby zaczerpnąć korzyści z plusów internetu i odnaleźć więcej Konsumentów. Marketing w sieci to ogół tych kroków, które kojarzymy z pospolitej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci internetowej. Gdy nasze procedury będą dobrze funkcjonować, to sprawi, że rozpoznawalność naszej spółki w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym odbiorem zostanie wypełniony. Najważniejszym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line jest witryna www naszej spółki. Z najważniejszych różnic pomiędzy marketingiem offline, a e-marketingiem wskazujemy przede wszystkim rolę Konsumenta. Nie jest ona tutaj pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przedstawianie opinii na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi spotkamy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Omawialiśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast w tym tekście skupimy uwagę na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić dużo korzyści.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta dziedzina marketingu w sieci może być bardzo opłacalna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Konsumentów, lecz przede wszystkim –  zbudowanie z nimi wieloletnich i bazujących na oddaniu relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing opiera się w szczególności na rozpowszechnianiu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Konsumenta, który zechce pozostać z naszą spółką na zawsze. Oczywistym jest, że dużo zależy również od naszej grupy docelowej. Treść musi być dostosowana do jej upodobań, zwyczajów i co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w przeróżnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przywiązywać do wartości publikowanych przez nas treści. Jeśli Google uzna je za wartościowe, to wtedy to nasze widoki na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby treści były autorskie i kreatywne. Jak z kawałka tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta dziedzina marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w szukanej dziedzinie, tudzież jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, może znacząco rzutować na hipotetycznych Odbiorców. Przy wyborze influencera powinniśmy się kierować dziedziną, w jakiej działamy. Gdy chcemy propagować sklep odzieżowy, wtedy niezłym rozwiązaniem wydaje się zatrudnienie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W znalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, aby przed zaangażowaniem osoby do promowania Twojej firmy, klarownie ustalić cele i przemyśleć jaki budżet będziesz chciał na przeznaczyć na influencera. Angaż influencera winno być fragmentem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo korzyści, ale także mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania winny być precyzyjnie zaplanowane, a później nieustannie musimy reagować na zmieniające się trendy.

Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.