Wybieramy izolacje termiczne domów Toruń
2 lutego, 2021
Sklep internetowy założony przez WooCommerce
2 lutego, 2021

Google Business czyli firma w mapach Google

Dołączenie firmy w wizytówkach Google, poprzez aplikację Moja Firma przygotowaną w Google Business daje wiele korzyści. Główną jest wskazanie dokładnego adresu firmy na mapach Google, gdzie potencjalni partnerzy lub klienci mogą znaleźć nas oraz skorzystać z naszych usług lub zainicjować współpracę. Wizytówka Google oferuje dużo przydatnych możliwości, jakie oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego korzyścią wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, jakie ułatwiają analizę skuteczności i tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

By użytkownicy mogli bez przeszkód znaleźć firmę w mapach Google trzeba uzupełnić informacje w wizytówce właściwie we wszystkich polach. Dodane informacje są nie tylko istotne dla klientów, ale także dla samych algorytmów Google, jakie w pełni wypełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane np. adres, nazwa czy numer kontaktowy i bardziej rozbudowane np. obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty czy opis firmy. Ten opis firmy jest bardzo kluczowym elementem, ponieważ da się umieścić w nim nie tylko informacje o firmie, ale również słowa kluczowe, przez jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się wstawiać wpisy, jeśli na głównej stronie internetowej prowadzimy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się dodawać interesujące treści, jakie dodatkowo zachęcą klientów do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy dana osoba od razu trafi na główną stronę internetową, z tego względu wpisy w wizytówkach w mapach mogą stać się dobrym miejscem na pokazanie się jako specjalisty w swojej działalności. W podsekcji wpisów w wizytówkach da się zamieszczać interesujące mini artykuły (mini, ponieważ miejsca przewidziano na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a także wydarzenia. Dodatkowo można uzupełniać je o zdjęcia, a także uzbroić w link odsyłający np. do strony usług albo promocji. Wpis może być stale wyświetlany nawet cały rok.

Opinie

Choć na same opinie możemy wpłynąć jedynie oferując rzetelną obsługę klienta lub dobrej jakości usługi, opinie to istotna część wizytówki. Wielu klientów kieruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, z uwagi na co pozyskiwanie dodatnich informacji zwrotnych oddziałuje na szersze zainteresowanie użytkowników. Dodatkowo wysoka średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto odpowiadać i w ta metodą zawierać dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród szczególnie przydatnych elementów wizytówek w mapach Google. Poprzez nie mamy dostęp do listy słów wpisywanych przez użytkowników, na jakie pokazana jest wizytówka. Ponadto sprawdzamy w jaki sposób klienci szukają firmy. Bezpośrednie wyszukiwanie wskazuje ilość użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wyszukując adres lub nazwę firmy. Statystyki zapisują też ilość użytkowników, którzy trafiają na wizytówkę przez kategorie, produkty i usługi albo przeglądając podobne marki. Obok tego da się zobaczyć ilość wyświetleń wizytówki w mapach lub w samej wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki pokazujące ilości wizyt na stronie internetowej, zapytań o trasę i połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Dodawanie produktów i usług do wizytówki w mapach Google pozwala darmowo zademonstrować klientom zakres działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, co robi firma oraz co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do sprawdzenia strony internetowej, e-sklepu lub zachęcić go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale mają także znaczenie dla jej pozycji wyświetlania. Można wstawiać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także publikowania zdjęć wykonanych podczas pracy lub portretujących personel. Ciekawą możliwością są także zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma ułatwia ekspresowy kontakt pomiędzy firmą, a klientem. Wystarczy pobrać aplikację Moja Firma na telefon oraz uruchomić opcję czatu. W tak prosty oraz szybki sposób można dzielić się informacjami oraz udzielać odpowiedzi na wiadomości klientów. Trzeba jednak mieć na uwadze, że czat będzie przydatny tylko jeżeli będziemy w stanie na bieżąco monitorować odbiorczą skrzynkę oraz szybko udzielać odpowiedzi na przesłane wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania własnej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony internetowej. Poprzez business site da się wykonać estetyczną stronę firmową na podstawie danych zawartych w wizytówce w mapach Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma gwarantuje bazowe narzędzia edycji, jakie pomogą w niewielu krokach przygotować elegancką stronę firmową. Opcja ta jest całkowicie darmowa.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w mapach Google nie musi sprawiać trudności szczególnie, że do każdej wizytówki da się dołączyć użytkowników nastawionych na ich tworzenie i uaktualnianie. W ten sposób współpracownicy także mogą dostać dostęp do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie wizytówek

Komentarze są wyłączone.