Nowoczesne etykieciarki Banderolownice Aplikatory etykiet
Nowoczesne technologie nanoszenia banderoli – aplikatory etykiet
21 marca, 2017
Nogi drewniane balustrady i poręcze drewniane Tralki drewniane
Ciekawe pomysły ozdabiania mieszkań – nogi drewniane, tralki, nakładki, poręcze
23 marca, 2017

Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Jak wygląda kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W kilkunastu ośrodkach zajmujących się ulepszaniem techniki jazdy możemy przyuważyć propozycję szkoleń dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od pewnego czasu cieszą się dużym powodzeniem – zarówno te na sanitarki, jak również na pojazdy policyjne. Nic w tym dziwnego – można po nich bardzo szybko znaleźć zatrudnienie. Powyższe kursy mają w pierwszej kolejności przygotować osobę za kierownicą do poprawnego postępowania w różnorakich okolicznościach, nieraz niezwykle złożonych oraz wyjątkowych. Realizowanie manewrów na drodze, jazda w sytuacji alarmowej przez przejazdy na czerwonym świetle bądź przekraczanie prędkości i szybkie zatrzymywanie pojazdu – to jedynie niektóre z zadań, jakie stoją przed kursantami. Zazwyczaj trenerom szczególnie zależy, ażeby prowadzący opanował łatwość manewrowania samochodem wówczas, gdy wydaje się to niemożliwe. Utrata panowania w każdej sekundzie może spowodować nieszczęśliwy wypadek. Odbiorcami kursu są kierowcy, którzy planują podjąć zatrudnienie w państwowych organizacjach zajmujących się ratowaniem ludzkiego zdrowia i życia, monitorowaniem porządku publicznego, wożeniem wartości pieniężnych lub zatrzymywaniem pożarów.

Harmonogram szkolenia zawiera więc zadania realizowane na przeróżnych powierzchniach: na płycie poślizgowej pierścieniowej albo torze szkoleniowym. Kurs początkowy trwa 14 godzin oraz zawiera 6 godzin zajęć teoretycznych i 8 godzin zajęć praktycznych. Jakie wątki mają możliwość pojawić się na warsztatach? Po pierwsze z kręgu regulaminów ruchu drogowego, problematyki występowania wypadków na drodze, psychologii przewozu bądź metody jazdy w ograniczonych warunkach. Kurs kończy się oczywiście egzaminem z części wykładowej i części praktycznej.

Egzamin z części teoretycznej trwa 25 minut oraz obejmuje 20 pytań w postaci testu. Kursant musi koniecznie podkreślić trafnie wyłącznie jedną odpowiedź. Dobry efekt egzaminu mamy szansę zdobyć, jeżeli przynajmniej 16 odpowiedzi jest odpowiednich.

Sprawdzian z części praktycznej mieści w sobie ukończenie wybranych manewrów, przykładowo wymijania przeszkody czy zatrzymywania pojazdu na zakręcie. Jeśli kierowca niepoprawnie skończy dwa razy to samo polecenie, uzyska ujemny wynik z egzaminu.

Czego wymaga się od kursantów?

W pierwszym rzędzie jest dysponowanie prawem jazdy określonej kategorii. Oczywiście ktoś, kto woli być kierowcą – konwojentem bądź kierowcą samochodu ochroniarskiego, musi posiadać doświadczenie. Uczestnikiem zajęć ogólnie rzecz ujmując nie może być w takiej sytuacji osoba, która kilka dni wcześniej otrzymała prawo jazdy. Liczba godzin dowolnego kursu jest dostosowywana do kompetencji i umiejętności każdego kierowcy (kurs podstawowy, kurs rozszerzony). Podstawowym warunkiem jest także ukończenie 21 lat oraz przedstawienie aktualnego pisma od specjalisty medycyny pracy oraz od psychologa. Potwierdzą oni, czy nie ma określonych przeciwwskazań do zatrudnienia w charakterze zawodowego kierowcy.

Jak stres wpływa na pracę kierowcy?

Podczas zajęć wszyscy uczestnicy będą uzyskiwać wiedzę z zakresu psychologii transportu. Na zajęciach zaznajomią się z problemem stresu, jaki niezmiernie intensywnie wpływa na funkcjonowanie za kierownicą. Jego uzasadnieniem mogą być skrajnie trudne sytuacje na drodze albo sytuacje życiowe przewożonych osób. Wykłady mają za zadanie zilustrować kierowcom takie komplikacje, jak: wpływ charakteru na podejmowanie decyzji na drodze, dużego stresu, napojów z alkoholem oraz innych środków upajających na zdolność manewrowania pojazdem.

Psychologia transportu ujmuje elementy psychologii kognitywnej, psychologii osobowości, psychologii klinicznej oraz kilku innych gałęzi. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych w sumie nie będzie sprawdzana gruntowna wiedza wszystkich tematów, ponieważ jest to materiał studiów podyplomowych. Ostatnio owa dyscyplina dynamicznie się rozwija, ponieważ spora liczba kierowców chce posiadać konkretną specjalizację, np. zamierza transportować wartości pieniężne bądź schorowanych pacjentów do szpitala.

Natomiast z przeciwnej strony dużo psychologów jest zaintrygowanych analizowaniem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej bardzo narażonej na napięcia emocjonalne oraz rozmaite inne obciążenia. Można tu wyliczyć choćby za dużą ilość godzin spędzonych za kierownicą, zmniejszone stosunki z rodziną (u kierowców pracujących w transporcie zewnętrznym) lub większe procentowo narażenie utratę zdrowia w wyniku wypadków.

Kierowcy na kursie dzieleni są na trzy grupy

Pierwsza grupa uczestników – tu będą wpisane osoby, które doskonale znają przepisy, mają utworzone prawidłowe nawyki oraz wcale nie stwarzają jakiegokolwiek niebezpieczeństwa w czasie prowadzenia pojazdu. Instruktorzy będą bazować na dwóch korzystnych stronach takich uczestników: łatwości spostrzegania niebezpieczeństwa oraz na chęci „uczenia się na błędach”.

Druga grupa uczestników – do niej wpisani będą kierowcy, którzy przypadkiem stwarzają zagrożenie dla pozostałych uczestników drogi. Zamierzają poprawić swoje błędy (mino, że robią ich wiele), chcą uczyć się dobrego postępowania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kierowców – do niej będą chodzili kierowcy, jacy świadomie wywołują rozmaite zagrożenia oraz z rozmysłem prowokują innych do brawurowych zachowań. Jednocześnie planują poprawić swoje błędy i wykazują się wolą nauki i udoskonalania swoich zdolności.

Jeśli zamierzasz dowiedzieć się dużo więcej, kliknij w link obok – http://www.szkoly-jazdy.com.pl/kursy-prawo-jazdy/pojazdy-uprzywilejowane/

Komentarze są wyłączone.