Adwokat rozwody Wrocław sprawy rozwodowe Prawnik od rozwodów
Skuteczny adwokat rozwodowy
23 lutego, 2017
Depilacja laserowa Toruń depilacja dla mężczyzn usuwanie nadmiernego owłosienia
Najskuteczniejsza metoda usuwania zbędnego owłosienia
24 lutego, 2017

Sposoby serwisowania skuterów

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Jak poprawnie dbać o skuter?

Najwięcej Zainteresowanych, którzy wyznaczają kupno skutera, niezupełnie wie, jakim sposobem właściwie się o niego troszczyć. Od odpowiedniej pielęgnacji zależy albowiem – mówiąc pokrótce – jego kondycja. Będziemy mieli opcję z niego korzystać dłużej, zaś jazda nim będzie znacznie spokojniejsza. Jakie czynności powinniśmy wykonać? Przede wszystkim: w ogóle nie torturować napędu ostrą jazdą, czyli z manetką do końca, ponieważ potrafi to zdecydowanie zintensyfikować temperaturę motoru, natomiast w efekcie go zużyć. Też wszystkie popisy kaskaderskie trzeba niestety oglądać w domu na ekranie komputera lub telewizora. Chodzi tutaj bezwzględnie o ryzykowne hamowanie lub przejażdżkę na pojedynczym kole (niejednokrotnie tylnym). Taka jazda „wystawia na próbę” nasze zdrowie, natomiast częstokroć życie, jeśli jest powiązana z wielką prędkością. Przykładowo skuter Kymco należy myć manualnie. Myjnia pod ciśnieniem bynajmniej nie wystarczy, aby precyzyjnie oczyścić wszystkie części składowe (przede wszystkim te najdrobniejsze). Należałoby spędzić przy skuterze dużo więcej czasu. Obejrzeć dobrze po jakiejkolwiek jeździe stan skutera, m in. w badaniu jakichkolwiek potencjalnych awarii. Należałoby wypolerować wydech, ustalić czy gdzieś nie ma korozji i czy hamulce są w rewelacyjnym stanie. Proponuje się w jeden dzień w tygodniu zweryfikowanie stanu świateł oraz opon. Poza tym nie wolno przekraczać akceptowalnego przeładowania, inaczej miary ładunku, który mamy możliwość ze sobą wziąć.

Kiedy potrzebny jest serwis skutera?

Wszystko zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy lub czterosuwowy jednoślad. W przypadku czterosuwowego cena niewątpliwie będzie odrobinę większa. W modelu jednośladu dwusuwowego serwis Kymco zawiera w sobie: wymianę oleju w skrzynce przekładniowej, sprawdzanie stanu zapłonu motoru, monitorowanie funkcjonowania hamulców, sprawdzanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, wyglądu światła, przeczyszczanie motoru i gaźnika oraz wszystkie kolejne globalne prace, jakie my sami zasugerujemy, przykładowo wykluczenie określonej usterki. Jeżeli posiadamy skuter czterosuwowy serwis pokrywa poza tym zmianę oleju w motorze, oczyszczanie filtra oleju i regulację zaworów. Powinniśmy samodzielnie ochraniać maszynę przed destrukcyjnymi czynnikami, przykładowo solą na drodze w trakcie zimy. Wtedy wcale nie możemy nią kierować, gdyż sól jest fundamentalnym powodem powstawania rdzy na wydechu. Po zimie powinniśmy zastąpić olej i pozostałe płyny, np. olej silnikowy, przekładniowy i do łożysk.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Przeciętny warsztat oraz autoryzowany posiadają bodajże tą samą liczbę zalet jak i słabości. Należałoby niemniej poświęcić im sekundę, by potem wcale nie żałować nieodpowiedniej decyzji. W renomowanej stacji, w której dokonuje się oględzin i naprawy pojazdów, mamy możliwość liczyć na rzetelność oraz doskonałą jakość wykonywanych usług. Przegląd za każdym razem jest robiony solidarnie z wyznaczonym rozkładem, a potwierdzeniem jego wykonania jest zaznaczenie tego w książce gwarancyjnej. Odbiorcy, którzy mają nowe jednoślady Kymco, muszą stawiać się zawsze w ustanowionym uprzednio terminie. Jeśli motocykl będzie posiadał dowolną poważną niesprawność, w takiej sytuacji ASO w ramach „ochrony” może zrealizować darmową renowację. Sporym pozytywem tego serwisowania jest opcja późniejszej sprzedaży maszyny za odpowiednią stawkę.

Przewagą niezależnych warsztatów jest zdecydowanie opłata. Wielokrotnie w ASO trzeba zapłacić kilka razy więcej za identyczną usługę. Zatem nabywcy skuterów przeważnie ustalają reparacje oraz serwis właśnie w tych miejscach. Dobrze jest, jeżeli mechanik wykazuje się znajomością tematyki, np. nabył zawczasu doświadczenie w pielęgnacji określonych modeli owych maszyn. Spotkać się można także ze sformułowaniem: „wie Pan nie będę takiego skutera regenerował, bowiem się najzwyczajniej w świecie na takich rzeczach w ogóle nie znam”. W takiej sytuacji mechanik przynajmniej jest względem nas szczery. Złą stroną będzie tu deficyt kwalifikacji, który jest stworzony tym, że nieuwierzytelnione punkty nie mają zwyczajnie dostępu do zawodowych zajęć. Zaś tym samym do bieżących danych, np. o nadzwyczaj skomplikowanej elektronice w określonym modelu motocykla. Mamy szansę w takim przypadku wydzwaniać do niemałej ilości serwisów, z czego większość nawet nie podejmie się przeprowadzenia usługi. Autonomiczne warsztaty powinny jednakże specjalizować się w branży motorów, np. terenowych i wówczas mamy szansę otrzymać fachową usługę za umiarkowaną stawkę.

Na koniec należy zdać sobie sprawę, że gwarancja od wykonawcy właściwie nie obejmuje w szeregu różnych okoliczności, np. gdy zainstalujemy w naszym motocyklu części składowe od nieakceptowanego wytwórcy albo kiedy niestety nie będziemy użytkowali skutera zgodnie z przeznaczeniem (np. będziemy przewyższać dopuszczalną szybkość, pędzić brawurowo na jednym kole). Jeżeli planujesz znaleźć o wiele więcej ciekawych wiadomości na temat jednośladów kliknij w ów odsyłacz – Skuter Kymco

Komentarze są wyłączone.