Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Aranżacja mieszkania -meble stylizowane na antyki
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia szczękowa – zabiegi stomatologicznej
1 września, 2020
Pozycjonowanie lokalne Toruń - marketing intenretowy w mapach

Pozycjonowanie lokalne Toruń - marketing intenretowy w mapach

Od dłuższego czasu widać, że bez skutecznego wypromowania strony internetowej, perspektywy na powodzenie naszej działalności są dość niewielkie. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wymyśliło zaawansowany system, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Klientów z pobliża, nieodzowne jest poprawne pozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma dużo czynników, które przeanalizujemy w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie oszacować, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to łatwo sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące podpowie nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania mówią prawdę – powyżej 95% Odbiorców szuka przede wszystkim spółek i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Musimy poczynić co się da, aby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a powyżej 80% używających smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal wielce istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i dbać o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba na tym etapie pomyśleć nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – pilnujmy danych, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie istotne jest założenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek przedsiębiorstw, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i odpowiedniej wiedzy.

Aby dodatkowo zwielokrotnić swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Trzeba wejść w rolę szukającego i pomyśleć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy regularnie je uaktualniać. Kolejno tworzymy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle w postaci nazwy firmy. Gdy już mamy tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na sporą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Kontrahentów oraz kreowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy środek, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy

pozycjonowanie-stron.torun.pl

 

Komentarze są wyłączone.